Menighedsråd

Menighedsrådet er folkekirkens demokratiske fundament og har ansvar for kirkelivet, kulturarven bla. kirkebygninger og arealer, kirkegården, personaleledelse og kirkens økonomi. Derudover arbejder menighedsrådet også en række andre interesseaktiviteter f.eks. ungdomskor, koncerter, sorggrupper, kulturelle foredrag. Et specielt fokus som Vallensbæk Sogn også har valgt, er at imødekomme den nationale målsætning om reduktion af CO2-udledning, hvorfor vi i juni 2024 etablerede Vallensbæk Kirkeskov, som er den første klimaskov på kirkejord i Danmark og så arbejder vi også med at indlægge fjernvarme i kirkernes ejendomme.

Menighedsrådet vælges for en fireårig periode, hvor de dermed leder sognets drift og aktiviteter. Mmenighedsrådet begynder sin periode 1. søndag i advent og på det første møde konstituerer rådet sig og vælger formand, næstformand, kirkeværge, kasserer og kontaktperson.

Menighedsrådsmedlemmer

Liste over menighedsrådets medlemmer. Desuden kontaktdata til formand for menighedsrådet, næstformand for menighedsrådet, kontaktperson mm.

Menighedsrådsmedlemmer

Menighedsrådsreferater

Link til Vallensbæk Sogns menighedsrådsreferater. Ønskes menighedsrådsreferater længere tilbage end de referater, der er på hjemmesiden, kan kordegnen kontaktes.

Menighedsrådsreferater

kalender For menighedsrådsmøder