Menighedsrådet vælges for en fireårig periode til at lede sognets drift og aktiviteter

Menighedsrådsvalg 2024

Den 17. september var der menighedsrådsvalg. Alle medlemmer og stedfortrædere ønskes tillykke med valget og velkommen i Vallensbæk menighedsråd.

De valgte medlemmer til menighedsrådet i Vallensbæk Sogn er:

1. Lone Christiansen
  2. Birgit Skytte
  3. Jørgen Hvolbye Lauritzen
  4. Flemming Bølling Johansen
  5. Niels Søren Tønnesen
  6. Gerda Elisabeth Nicolaisen
  7. Peter Lunde
  8. Anne Søgaard Hojman
  9. Kirsten Johansen
  10. Inger Margrethe Andersen
  11. Marianne Drægert
  12. Anne-Lise Hilslev
  13. Gert Pynt Andersen
  14. Niels Thomas Rosendal Bennedsen

Valgte stedfortrædere til menighedsrådet i Vallensbæk Sogn er:

1. Helle Hetmar Gimlinge
  2. Karen Agnethe Høgskilde
  3. Kirsten Sigersen
  4. Lisa Rydendahl
  5. Elsemarie Sørensen

Menighedsrådet har ansvar for kirkelivet, kulturarven bla. kirkebygninger og arealer, kirkegården, personaleledelse og kirkens økonomi. Desuden arbejder Menighedsrådet med en række aktiviteter f.eks. ungdomskor, koncerter, sorggrupper, kulturelle foredrag. Menighedsrådet arbejder aktivt for at imødekomme den nationale målsætning om reduktion af CO2-udledning. Vi har etableret Vallensbæk Kirkeskov og indlægger fjernvarme i kirkernes ejendomme.

Menighedsrådet i Vallensbæk Sogn vælges for en fireårig periode til at lede sognets drift og aktiviteter. Valget foregår ved en valgforsamling og det nyvalgte menighedsråd begynder sin periode 1. søndag i advent. På dette møde konstituerer det nye råd sig og vælger formand, næstformand, kirkeværge, kasserer og kontaktperson.

Menighedsrådsreferater fra og med 2018 kan downloades her.